Podpisz petycję
Po “Klątwie” (18.02.2017), którą reżyserował Chorwat, Oliver Frljić, “Diabłach” (7.12.2019), w reżyserii Agnieszki Błońskiej, kolejną sztuką uderza się w uczucia religijne osób wierzących. Tym razem czyni to pochodząca z Górskiego Karabachu Roza Sarkisian, która wyreżyserowała obrazoburczą sztukę “Radio Mariia” (13.01.2022). Oczywiście ostatni spektakl, zresztą jak dwa poprzednie wystawiono na deskach Teatru Powszechnego im. Zbigniewa Hübnera w Warszawie.
Jak informowaliśmy w dniu 13 stycznia 2022 r. Teatr Powszechny w Warszawie po raz kolejny przekroczył granice zdrowego i prawnego rozsądku. “Teatr, który się wtrąca”, jak mówią o sobie jego pracownicy, tym razem wtrącił się w bezpardonową walkę z katolicyzmem dopuszczając do głosu reżyser inspirującą się terrorystką, Ulrike Meinhof, która za zamachy bombowe i morderstwa oraz działalność w organizacji przestępczej Frakcja Czerwonej Armii, skazana została na dożywocie.
Jeżeli ma się takie wzorce i inspiracje, to nic dziwnego, że na scenie za wyjątkiem prowokacyjnych ubiorów, scen można było usłyszeć słowa, wypowiedzi, porównywalne do tych, których w latach trzydziestych dwudziestego wieku używali narodowi socjaliści względem społeczności żydowskiej. Robili to również na deskach teatru, szydząc z wyznawanych przez nich wartości.
Jak dowiadujemy się, “jednym z najbardziej bulwersujących momentów spektaklu jest scena, w której do pojemnika na śmieci wyrzuca się ważne dla każdego chrześcijanina symbole, krzyże, portrety papieża, święte obrazki, jak również figurę Chrystusa”. Ponadto, w trakcie przedstawienia wyeksponowano również “listy gończe wystosowane za katolikami. Bez większego problemu możemy rozpoznać w nich znane osoby życia publicznego, które odważnie stają w obronie podstawowych wartości, takich jak życie, małżeństwo czy rodzina”.
NIE STÓJ BIERNIE. NIE STÓJ BIERNIE. DZIŚ POLEM WALKI JEST KULTURA. WALKA TRWA. KLIKNIK W PONIŻSZY LINK I ZŁÓŻ SWÓJ PODPIS POD PROTESTEM.