Kolejna obrona Jasnej Góry poza nami
Poza nami kolejna obrona Jasnej Góry, przed środowiskami, które świadomie prowokują konflikt, organizując tzw. “marsz równości” przed narodowym sanktuarium na Jasnej Górze. Dziękując za Państwa obecność zapraszamy do zapoznania się z fragmentem “Informacji Dnia” z 16.07.2022 TV Trwam. W programie informacyjnym na temat tzw. “parady równości” pod Jasną Górą wypowiadają się: dr Artur Dąbrowski, rzecznik Akcji Katolickiej w Polsce, ks. Radosław Rychlik, asystent Akcji Katolickiej Archidiecezji Częstochowskiej, Barbara Nowak, Małopolska Kurator Oświaty oraz Krzysztof Kasprzak, członek zarządu fundacji Życie i Rodzina.
Odpowiedź na kolejną próbę prowokacji polegającej na organizowaniu tzw. “marszu równości” przez lewicowych aktywistów oraz środowisko lgbt u stóp Jasnej Góry, jest nasza inicjatywa modlitewna “Broń Królowej!”. Poprzez swoją działalność przypominamy, że Jasna Góra nie jest “Tęczową Górą”, ani Matka Boża Częstochowska, “Matką Bożą Tęczochowską”, jak publicznie twierdzą uczestniczy marszu mieniącego się marszem równości. Z całą pewnością określanie Jasnej Góry „Tęczową Górą”, to nie przypadek. Nie jest również dziełem przypadku to, że podczas dwóch ostatnich tzw. „marszów równości”, dokonano akurat tutaj, pod Jasną Górą, aktów profanacji ikony Matki Bożej Częstochowskiej.
Osoby i podmioty zaangażowane w inicjatywę “Broń Królowej!” zwracamy uwagę na fakt, że na gest profanacji ikony Matki Bożej Częstochowskiej nie zdobyli się niemieccy naziści, czy sowieccy komuniści. Zauważmy, że nawet tak zacne gremium, jakim jest Forum Żydów Polskich, dodajmy laureat Europejskiej Nagrody Obywatelskiej przyznawanej przez Parlament UE, przypomniało promotorom ruchu lgbt, że: „Argument, że sześciokolorowa tęcza symbolizująca ruch LGBT jest w jakiś sposób zgodna z symbolem biblijnego Przymierza (siedmiokolorową tęczą), jest kłamliwy lub – co najmniej – błędny. Te dwie tęcze, te dwa symbole pozostają w kulturowym konflikcie”.
Zaprojektowana przez Gilberta Bakera tęcza środowisk LGBT nie ma nic wspólnego z fundamentalną dla religii sferą sacrum. Flaga, którą stworzył Baker została użyta po raz pierwszy w 1978 r. jest symbolem różnorodność społeczności lesbijsko-gejowskiej z San Francisco. Flagę Bakera zaprezentowano 25 czerwca 1978 r. podczas Parady Dnia Wolności Gejowskiej (Gay Freedom Day Parade) w San Francisco. Jej symbolika mija się całkowicie z fundamentalną dla religii sferą sacrum. Zatem nie można mówić o jej aspekcie religijnym, ponieważ niesie z sobą system wartości wypływający z obszaru profanum. W związku z tym rodzi się kluczowe pytanie o to, jaki jest cel wędrowania z takimi emblematami na Jasną Górę? „Częstochowa to dobre miasto”, jeżeli już ktoś ma potrzebę organizowania takich przedsięwzięć, to z pewnością nie w tym miejscu.
Dr Artur Dąbrowski, rzecznik Akcji Katolickiej w Polsce
Average Rating