Logika permanentnego niszczenia
Manfred Kleine-Hartlage przez piętnaście lat był “wyznawcą” marksizmu. W swoich działaniach kierował się wytycznymi zawartymi w “katechizmie” ideologii neomarksistowskiej. Jak sam twierdzi do zmiany poglądów doprowadziły go “liczne sprzeczności i oderwanie od rzeczywistości myśli lewicowej”. Pokazując plecy zaangażowanym po stronie rewolucji kulturowej byłym towarzyszom Kleine-Hartlage zwraca się w kierunku konserwatyzmu.
Opisując swą wewnętrzną przemianę w publikacji: „Dlaczego przestałem być lewakiem”, nie omieszkał wspomnieć o tym, że zdrowe społeczeństwo musi posiadać zdrową kulturę. Dodał przy tym, że w zdrowym społeczeństwie na dłuższą metę, nikt nie będzie w stanie zadowolić się trwaniem w będzie. Pozostaje pytanie dlaczego? “Ponieważ zderzy się z ukształtowaną przez dorosłych kulturą, która zmusza go do konfrontacji ze światem rzeczywistym”.
W perspektywie konfrontowania się z rzeczywistością neomarksistowscy “dogmatycy” za kluczową sprawę dla rewolucji uznali przebudowę tradycyjnej kultury. W prowadzonej walce kwestia prawdy nie odgrywa żadnego znaczenia. Za prawdziwe już nie uchodzi to, co jest zgodne z rzeczywistością, ale to, co zgadza się z marksistowską racją stanu. W oparciu o “Przyczynek do krytyki heglowskiej filozofii prawa” Karola Marksa formuje się nakaz przyjęcia za obowiązujące tylko te zasady postępowania, które są zgodne z “neomarksistowskim katechizmem” i jego zasadami.
W takim stanie rzeczy, im bardziej ktoś podąża za marksistowskim imperatywem, aby “zniszczyć wszelkie układy, w których człowiek jest istotą poniżaną, zniewoloną, opuszczoną i godną pogardy” (K. Marks), “tym bezwzględniej będzie on tego człowieka poniżał i zniewalał” (M. Kleine-Hartlage).
Artur Dąbrowski
More Stories
Czy można być szczęśliwym bez prawdy?
W swojej publikacji "Psychologia tłumu" Gustaw Le Bon zwracał uwagę, że źródło wstrząsów, które poprzedza zmiany na obszarze cywilizcji stanowi...
Dyktatura relatywizmu
W wygłoszonej podczas Mszy św. na rozpoczęcie konklawe homilii w dniu 18.04.2005 r. kard. Joseph Ratzinger zwrócił uwagę na fakt,...
“Divide et impera” – zasada stara, jak Rzym
Podtrzymywanie wpływów poprzez wzniecanie wewnętrznych konfliktów perfekcyjnie stosowali Rzymianie, kierując się w życiu zasadą: „dziel i rządź” („divide et impera”)...
„Czy w Kościele są świeccy? – refleksja nad problematyką laikatu”
Czy w Kościele są świeccy?”[1] To poniekąd prozaiczne pytanie, które stawia nam Hans Urs von Balthasar, odsyła nas do teologicznego...
Poprawność polityczna
Znany polski językoznawca Władysław Kopaliński zdefiniował poprawność polityczną jako: „postmarksistowski, lewicowy kodeks polityczny, łączący składniki feminizmu, antyrasizmu i innych liberalnych...
Koń Trojański w mieście Boga
"Tolerancja jest ostatnią cnotą upadającej cywilizacji”, twierdził Arystoteles. Jeżeli zadamy sobie trochę trudu, to z pewnością szybko dostrzeżemy moment zaaplikowania...
Average Rating